This project has moved. For the latest updates, please go here.

About Language

Coordinator
May 5, 2015 at 2:15 AM
Edited May 5, 2015 at 2:36 AM
This thread is about spoken language.
Coordinator
May 5, 2015 at 2:16 AM
For this site and other web sites, we can use translation option of Google Chrome.
Developer
May 5, 2015 at 2:18 AM
Com Linguagem se refere a linguagem de programação que vamos desenvolver o jogo ou no idioma que o jogo vai estar escrito?
Developer
May 5, 2015 at 2:22 AM
Sim, agora eu consegui entender onde queria chegar quando sitou linguagem.

Podemos sim utilizar o Google Tradutor do Chrome para interagirmos entre si pois facilita a comunicação!
Coordinator
May 5, 2015 at 2:32 AM
translate
Language refers to the programming language that we develop the game or the language that the game will be written?
Coordinator
May 5, 2015 at 2:34 AM
Edited May 5, 2015 at 2:35 AM
translate

Yes, now I could understand where I wanted to arrive when sitou language.

Yes, we can use Google Translator Chrome to interact with each other because it facilitates communication!

the word sitou can't be translated by Chrome...
Coordinator
May 5, 2015 at 2:38 AM
Edited May 5, 2015 at 2:38 AM
About the program, we should consider to translate some languages. For example, English, Portuguese, and Japanese.
Developer
May 5, 2015 at 2:44 AM
Concordo com você, podemos sim traduzir para essas linguás.

Apartir de agora eu vou traduzir o que eu escrever para essas duas linguás:
  • English
  • Japonês
Developer
May 5, 2015 at 2:46 AM
I agree with you, but we Translate for these languages. Starting at Agora I'll translate What I write these para- Two Languages:
  • English
  • Japanese
Developer
May 5, 2015 at 2:48 AM
私はあなたと同意するが、我々はこれらの言語の翻訳。私は、これらのパラ二つの言語を書き何翻訳しますアゴラから:
  • 英語
  • 日本人
Coordinator
May 5, 2015 at 2:56 AM
Nonki wrote:
About the program, we should consider to translate some languages. For example, English, Portuguese, and Japanese.
PhilipRocker,

This is for the game program. For example, SB.EXE supports 20 languages with it's XML files. I hope Small Quest will support some languages.
Coordinator
May 5, 2015 at 6:59 AM
At Skype message communication, Skype in Outlook.com and Chrome translation help dynamic translation!
Developer
May 6, 2015 at 4:08 AM
Estou começando a gostar!
I'm starting to like it!

Se SB.EXE suporta 20 linguás estamos bem pois quanto mais pessoas poder usar o jogos e conseguir ler na sua linguá nativa melhor!
f SB.EXE supports 20 languages are good because the more people can use the games and be able to read in their native language better!

E usando o Skype vamos ter mas praticidade para nos entender e demonstrar informações por vídeo.
And using Skype but we have to understand the practical information and show video.
Coordinator
May 14, 2015 at 2:37 AM
Small Basic supports 20 languages. That's nice.
But for Small Quest, PhilipRocker can understand Portuguese, and Nonki can understand English and Japanese. But other languages, we can't understand the result of translation is correct or not. We need help from other people.
So, my opinion is if we get other contributors for this project, we may increase other languages.
Developer
May 15, 2015 at 2:12 AM
Nonki na minha opinião o jogo não precisa ter suporte a muitas linguás, como antes combinado basta ter apenas o: Português, English e japonês.

Depois que o jogo já estiver disponível para download finalizado, podemos fazer atualizações no pacote de idiomas mas a principio é bom permanecer nessas três linguás mesmo!

Concorda comigo?
Marked as answer by Nonki on 12/9/2015 at 2:08 AM
Coordinator
May 20, 2015 at 2:20 AM
PhilipRocker wrote:
Nonki na minha opinião o jogo não precisa ter suporte a muitas linguás, como antes combinado basta ter apenas o: Português, English e japonês.

Depois que o jogo já estiver disponível para download finalizado, podemos fazer atualizações no pacote de idiomas mas a principio é bom permanecer nessas três linguás mesmo!

Concorda comigo?
translation:

Nonki in my opinion the game does not need to have support for many languages, as before just enough combined: Portuguese, English and Japanese.

After the game is already available for download finished, we can make updates to the language pack but at first it's good to stay in these three languages even!

Agree with me?
Coordinator
May 20, 2015 at 2:21 AM
Yes I agree with you.
Developer
May 20, 2015 at 11:00 PM
Edited May 20, 2015 at 11:02 PM
Ótimo. / Nice